22. joulukuuta 2011

Joulustressaus

Joulussa on kaksi huonoa puolta, kiire ja odotus.

Ensin odotetaan koko joulukuu, että jouluaatto koittaa ja sitten kun siihen on viikko aikaa tajutaan, että kaikkea on vielä tehtävänä. Näin pari päivää ennen joulua täytyy siivota, mistä en pidä. Tai pidän, koska siivotessa yleensä puran vihan ja surun :D Monesti kuuntelen myös musiikkia kun siivoan, se auttaa unohtamaan että mitä oikeasti olen tekemässä ja tadaa ! huone on siisti. Toinen asia mikä stressaa on lahjat. Meillä ei ole sisarusteni (tai lähinnä pikkusysterini) kanssa tapana ostaa vanhemmille lahjoja. Vain lähimmät ystävät saavat jotain pientä, mutta tänä jouluna en ole oikein jaksanut panostaa tähän. Ostin siis lahjan vain poikaystävälleni. Vaihdoimme sitten tänään lahjat (herra kun on hieman kärsimätön) ja arvasin samantien mitä hän on ostanut minulle (meillä on tapana kertoa pari vihjettä lahjan sisällöstä), mutta ei se minua haittaa.
Sain siis lahjan, joka on Changen pussissa ;) Mukana on kuulemman suklaata ja en kerro vielä mitä, mutta tiedän senkin, koska rakastan yhtä tiettyä suklaata ja poikaystäväni on aina välillä ostanut minulle konvehtirasian tätä.

Samalla koti ja kaverit repivät minua eri suuntaan. Tuntuu että haluan nähdä kaikki kerralla ja samaan aikaan. Kotona minua ei sinänsä odota muu kuin siivous ja yleinen jouluvalmistelu. Kuusen koristelu on ollut meillä aina se joulun kohokohta (joulupukin lisäksi). Aina saamme tapella (meitä on siis 3 sisarusta) että kuka saa laittaa tähden ja kuka hienoimman köynnöksen. Katsotaan miten se tänä vuonna tulee menemään :)

Hyvää joulun odotusta !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti